كيفية تطوير المهام المستقلة الخاصة بك، إرشادات للعمل الحر، التصويرالفوتوغرافي الحديث

تقليص
X
 
  • تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

  • كيفية تطوير المهام المستقلة الخاصة بك، إرشادات للعمل الحر، التصويرالفوتوغرافي الحديث

    كيفية تطوير المهام المستقلة الخاصة بك ..
    إرشادات للعمل الحر ..
    التصوير الفوتوغرافي الحديث

    How to develop your own freelance assignments

    The active freelance photographer is the one who gives himself assignments to shoot . By read ing newspapers , magazines , books and other periodicals you will get ideas for pictures or series of shots that can be sold . Analyze the news stories of events coming up , of unusual happen ings or interesting places to visit . Determine what the reading public might be interested in seeing in the printed page , on a calendar , in a picture postcard or some other form of publication .

    Study all aspects of the self - assigned project which you have chosen to shoot . Research it thoroughly so you will know everything possible about the subject because this will aid you in planning picture coverage and it will help you tell your story when you submit the material to the market . You must go about this pre - planning with thoroughness . You cannot afford to tackle a story on a slip - shod basis . You must work with a professional approach , attitude and ability .

    Keep abreast of major projects in your area or nearby . There may be a story angle of local interest but more importantly , it may have national or international impact . Perhaps the subject will be one that fits the need for a special company pub lication in the house organ field . There are several thousands of such publications and many of them buy freelance photography .

    Don't overlook the smaller side angles on certain types of stories that involve products or services . Manufacturers , suppliers and service companies are always looking for good photos showing their product being installed or used . Some of these photos can be sold to multiple markets , too .

    AERIAL PHOTOS are specialty market for newspapers , industry , magazines , calendars , govern mental agencies , real estate firms . J. P. Kamnik shot this for Iron Ore Company of Canada .

    Keep your camera handy -- always

    The photographer who is always prepared to go to work taking pictures is the one who proves most successful . When something happpens there isn't time to run back to the shop to get equip ment . Often , the first one on the scene gets the best and most important pictures especially of accidents , fires or other spontaneous events .

    You might find it worthwhile to buy yourself a couple of shortwave radio receivers with which to monitor the police and fire department fre quencies in your area . Such sets are available for about $ 40-50 . By keeping them tuned in while you are at home or in your shop , you will pick up emergency calls immediately and can proceed directly to the scene ready to get salable pictures .

    Pictures of fires , accidents , explosions and dis asters readily sell to newspapers and some maga zines . On occasion , where the interest in the event is broader than local circles , your photos will have sales potential to the newsphoto services such as Associated Press and United Press International .

    By shooting a broad coverage , rather than just one or two shots , you may be able to sell more than one market - a daily paper and a weekly , for instance . Or , there may be more than one daily paper interested and so long as you supply each with different photos you will be within your rights to sell both .

    Many news - type events also involve insurance coverages and insurance companies are likely mar kets for secondary sales . Photos of major fires , for example , can be sold to newspapers , television , insurance companies , fire prevention associations such as the National Fire Protection Ass'n and even to technical publications having firemen for their readership .

    A technical article , illustrated with your pic tures describing the fire - fighting problem and tactics at a major fire , is likely material for one of the fire service publications . Not being a pro fessional fireman you probably won't be able to write such a technical story - but if you furnish newspaper clippings along with your photos , the magazine staff will research and develop the story .

    Additional markets can also be found for your fireground pictures . Manufacturers and distribu tors of fire apparatus and equipment are in the market for pictures which show their products in use . Don't overlook a single possibility where a sale might be made .

    اضغط على الصورة لعرض أكبر.   الإسم:	1697922985721.jpg  مشاهدات:	0  الحجم:	155.8 كيلوبايت  الهوية:	173792 اضغط على الصورة لعرض أكبر.   الإسم:	1697922985705.jpg  مشاهدات:	0  الحجم:	172.6 كيلوبايت  الهوية:	173793 اضغط على الصورة لعرض أكبر.   الإسم:	1697922985694.jpg  مشاهدات:	0  الحجم:	304.3 كيلوبايت  الهوية:	173794 اضغط على الصورة لعرض أكبر.   الإسم:	1697922985685.jpg  مشاهدات:	0  الحجم:	121.2 كيلوبايت  الهوية:	173795 اضغط على الصورة لعرض أكبر.   الإسم:	1697922985670.jpg  مشاهدات:	0  الحجم:	167.3 كيلوبايت  الهوية:	173796
    التعديل الأخير تم بواسطة Ali Abbass; الساعة 10-25-2023, 10:41 PM.

  • #2
    اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	CamScanner ٢٥-١٠-٢٠٢٣ ٢٢.٣٦_1.jpg 
مشاهدات:	6 
الحجم:	185.8 كيلوبايت 
الهوية:	173798

    كيفية تطوير المهام المستقلة الخاصة بك ..
    إرشادات للعمل الحر ..
    التصوير الفوتوغرافي الحديث

    كيفية تطوير المهام المستقلة الخاصة بك

    المصور المستقل النشط هو الذي يكلف نفسه بمهام للتصوير. ومن خلال قراءة الصحف والمجلات والكتب والدوريات الأخرى، سوف تحصل على أفكار للصور أو سلسلة من اللقطات التي يمكن بيعها. قم بتحليل القصص الإخبارية للأحداث القادمة أو الأحداث غير العادية أو الأماكن المثيرة للاهتمام التي تستحق الزيارة. حدد ما قد يرغب جمهور القراء في رؤيته في الصفحة المطبوعة أو في التقويم أو في بطاقة بريدية مصورة أو في أي شكل آخر من أشكال النشر.

    قم بدراسة كافة جوانب المشروع الذي قمت باختياره لتصويره. قم بإجراء بحث شامل حتى تعرف كل ما هو ممكن عن الموضوع لأن هذا سيساعدك في التخطيط لتغطية الصورة وسيساعدك على سرد قصتك عند تقديم المادة إلى السوق. يجب أن تقوم بهذا التخطيط المسبق بدقة. لا يمكنك تحمل تكاليف معالجة قصة ما على أساس زلة الحذاء. يجب أن تعمل بأسلوب وموقف وقدرة احترافية.

    مواكبة المشاريع الكبرى في منطقتك أو القريبة. قد تكون هناك زاوية قصة ذات اهتمام محلي، ولكن الأهم من ذلك، أنها قد يكون لها تأثير وطني أو دولي. وربما يكون الموضوع من المواضيع التي تناسب الحاجة إلى نشر شركة خاصة في مجال الأرغن المنزلي. هناك عدة آلاف من هذه المنشورات والعديد منها يشتري التصوير الفوتوغرافي المستقل.

    لا تتجاهل الزوايا الجانبية الصغيرة في أنواع معينة من القصص التي تتضمن منتجات أو خدمات. يبحث المصنعون والموردون وشركات الخدمات دائمًا عن صور جيدة توضح تركيب منتجاتهم أو استخدامها. ويمكن بيع بعض هذه الصور إلى أسواق متعددة أيضًا.

    الصور الجوية هي سوق متخصص للصحف والصناعة والمجلات والتقويمات والوكالات العقلية الحاكمة وشركات العقارات. قام جي بي كامنيك بتصوير هذا لصالح شركة خام الحديد الكندية.

    احتفظ بالكاميرا في متناول يدك - دائمًا

    المصور الذي يكون مستعدًا دائمًا للذهاب إلى العمل والتقاط الصور هو الأكثر نجاحًا. عندما يحدث شيء ما، لا يكون هناك وقت للعودة إلى المتجر للحصول على المعدات. في كثير من الأحيان، يحصل أول من يصل إلى مكان الحادث على أفضل وأهم الصور خاصة للحوادث أو الحرائق أو غيرها من الأحداث العفوية.

    قد تجد أنه من المفيد أن تشتري لنفسك جهازي استقبال راديو على الموجات القصيرة يمكنك من خلالهما مراقبة ترددات الشرطة وإدارة الإطفاء في منطقتك. هذه المجموعات متاحة بحوالي 40-50 دولارًا. ومن خلال إبقائهم على أهبة الاستعداد أثناء تواجدك في المنزل أو في متجرك، سوف تستقبل مكالمات الطوارئ على الفور ويمكنك التوجه مباشرة إلى مكان الحادث جاهزًا للحصول على صور قابلة للبيع.

    صور الحرائق والحوادث والانفجارات والكوارث تباع بسهولة في الصحف وبعض المجلات. في بعض الأحيان، حيث يكون الاهتمام بالحدث أوسع من الدوائر المحلية، سيكون لصورك إمكانية البيع لخدمات الصور الإخبارية مثل Associated Press وUnited Press International.

    ومن خلال تصوير تغطية واسعة، بدلاً من مجرد لقطة واحدة أو اثنتين، قد تتمكن من بيع أكثر من سوق واحد - صحيفة يومية وأسبوعية، على سبيل المثال. أو قد تكون هناك أكثر من صحيفة يومية مهتمة، وطالما قمت بتزويد كل منها بصور مختلفة، سيكون من حقك بيع كليهما.

    تتضمن العديد من الأحداث الإخبارية أيضًا تغطية تأمينية ومن المحتمل أن تكون شركات التأمين أسواقًا للمبيعات الثانوية. على سبيل المثال، يمكن بيع صور الحرائق الكبرى للصحف والتلفزيون وشركات التأمين وجمعيات الوقاية من الحرائق مثل الجمعية الوطنية للحماية من الحرائق وحتى للمنشورات الفنية التي تضم قراءها رجال إطفاء.

    من المحتمل أن تكون المقالة الفنية، الموضحة بصورك التي تصف مشكلة مكافحة الحرائق وتكتيكاتها في حريق كبير، مادة لإحدى منشورات خدمة الإطفاء. نظرًا لكونك رجل إطفاء محترف، فمن المحتمل أنك لن تكون قادرًا على كتابة مثل هذه القصة الفنية - ولكن إذا قمت بتقديم قصاصات من الصحف مع صورك، فسيقوم موظفو المجلة بالبحث وتطوير القصة.

    يمكن أيضًا العثور على أسواق إضافية لصور المدفأة الخاصة بك. يتواجد مصنعو وموزعو أجهزة ومعدات الإطفاء في السوق للحصول على صور توضح استخدام منتجاتهم. لا تتغاضى عن احتمال واحد حيث قد يتم البيع.

    تعليق

    يعمل...
    X