إرشادات للعمل الحر .. التصوير الفوتوغرافي الحديث

تقليص
X
 
  • تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

  • إرشادات للعمل الحر .. التصوير الفوتوغرافي الحديث

    إرشادات للعمل الحر ..
    التصوير الفوتوغرافي الحديث

    GUIDELINES for FREELANCING

    Should you shoot pictures on speculation ? How do you start a stock picture file ? How much equipment should you have ? Should you develop and print your own film - or , use a custom lab ? You'll find the answers to these and other questions about selling photos - here !

    IT'S A FACT : Photographic markets are as close to you as your nearest mailbox or postoffice . You don't have to live in or near the big cities to be a successful freelance photographer these days Markets are everywhere .

    Ozzie Sweet , one of the best known and most successful freelancers , lives hundreds of miles from New York in a small town in New Hamp shire . Peter Gowland's major markets for his pictures of sexy gals are more than 1500 miles away from his Santa Monica , California residence and studio .

    As a freelancer you can operate successfully on your own as do Sweet and Gowland - or , you can work through an agent . You can , under certain circumstances , handle some accounts on your own and have an agency handle others for you .

    The big factor in being successful is your ability to produce photographs that can be sold . You have to be able to determine what to photograph . You have to generate ideas for picture stories and articles and bring them into being so they can be offered to a market . In some instances , the same material may even be sold to several markets .

    As a freelance photographer you have to be idea man , researcher , photographer , writer , dark room technician and mailing expert . You may be a one - man operation or you might team up with another photographer or a writer in fulfilling your efforts . Whatever your approach , you will have a hand in all phases of producing salable photography .

    Equipment -- how much , what kind ?

    While you should never go overboard on buying a lot of equipment which you will use only on rare occasions , you should make certain that you buy top quality cameras , lenses and accessories . Bargain - priced equipment generally proves to be a booby trap for the working professional because most equipment is made for the amateur photographer's needs rather than the hard wear and tear requirements of the pro . You have to have reliable tools to produce those images which be come your salable product .

    Except for your initial investments in equip ment , don't buy any additional equipment except out of your earnings from photography . By re stricting yourself in this way , you will maintain a logical approach to securing only that equipment which will produce added income .

    When and if you ever need some specialized equipment , rent it rather than buying it . Cameras , lenses and other accessories that lay on the shelf most of the time are a liability rather than an asset .

    There is one accepted fact which must be ac knowledged : Cameras do break down and require repairs at times . This creates two situations need for a good repairman and having backup equipment .

    No freelancer can cope with business with just one camera . If it should break down you are " un employed " until it is repaired and back in service . You cannot afford such a calamity . It is a nesessity that you have backup equipment available so you can always be ready to shoot !

    Perhaps the simplist way of resolving this kind of a situation is to buy two identical camera bodies but only one set of lenses . You can work with both cameras with each one fitted with a different focal length lens so neither one will lay on the shelf . Then , if one camera should break down ( and it will be the body mechanism 99 times out of 100 ) , you still have the second one with which to work .

    While some photographers do work with only one size film , most use both 35mm and 120. Some have the additional capability of 4x5 for color and specialized situations where the swings and tilts of a view camera or press / view type are essential . The types of subjects which you shoot will pretty much determine the equipment you require to best handle the work .

    Remember , buy the best . It will pay off in the long run with dependability of service and top quality images . It is possible to produce salable pictures with a box camera but you certainly can't do it on a regular income - producing basis . The tools which you must use have to be capable of turning out the type and quality of work which your market will buy .

    DRAMATIC accident shot is type papers buy . Chuck Anderson used broken windshield as frame .

    اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	1697922985862.jpg 
مشاهدات:	10 
الحجم:	82.7 كيلوبايت 
الهوية:	173099 اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	1697922985852.jpg 
مشاهدات:	5 
الحجم:	122.1 كيلوبايت 
الهوية:	173100 اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	1697922985838.jpg 
مشاهدات:	5 
الحجم:	130.1 كيلوبايت 
الهوية:	173101 اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	1697922985824.jpg 
مشاهدات:	5 
الحجم:	88.1 كيلوبايت 
الهوية:	173102 اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	1697922985814.jpg 
مشاهدات:	5 
الحجم:	205.6 كيلوبايت 
الهوية:	173103

  • #2
    إرشادات للعمل الحر ..
    التصوير الفوتوغرافي الحديث

    إرشادات للعمل الحر

    يجب عليك التقاط الصور على المضاربة؟ كيف تبدأ ملف صورة الأسهم؟ ما مقدار المعدات التي يجب أن تمتلكها؟ هل يجب عليك تطوير وطباعة فيلمك الخاص أم الاستعانة بمختبر مخصص؟ ستجد الإجابات على هذه الأسئلة وغيرها حول بيع الصور - هنا!

    إنها حقيقة: أسواق التصوير الفوتوغرافي قريبة منك كأقرب صندوق بريد أو مكتب بريد لديك. ليس من الضروري أن تعيش في المدن الكبرى أو بالقرب منها لتكون مصورًا فوتوغرافيًا مستقلاً ناجحًا هذه الأيام. الأسواق في كل مكان.

    أوزي سويت، أحد أشهر وأنجح المستقلين، يعيش على بعد مئات الأميال من نيويورك في بلدة صغيرة في نيو هامبشاير. تقع الأسواق الرئيسية لبيتر جولاند لصوره للفتيات المثيرات على بعد أكثر من 1500 ميل من مقر إقامته والاستوديو في سانتا مونيكا بكاليفورنيا.

    باعتبارك موظفًا مستقلاً، يمكنك العمل بنجاح بمفردك كما تفعل Sweet and Gowland - أو يمكنك العمل من خلال وكيل. يمكنك، في ظل ظروف معينة، التعامل مع بعض الحسابات بنفسك والاستعانة بوكالة للتعامل مع حسابات أخرى نيابة عنك.

    العامل الكبير في النجاح هو قدرتك على إنتاج الصور الفوتوغرافية التي يمكن بيعها. يجب أن تكون قادرًا على تحديد ما تريد تصويره. يجب عليك توليد أفكار للقصص المصورة والمقالات وإدخالها إلى حيز الوجود حتى يمكن تقديمها إلى السوق. وفي بعض الحالات، قد يتم بيع نفس المادة إلى عدة أسواق.

    كمصور فوتوغرافي مستقل، عليك أن تكون رجل أفكار، وباحثًا، ومصورًا، وكاتبًا، وفني غرفة مظلمة، وخبيرًا في مجال البريد. قد تكون عملية يقوم بها رجل واحد أو قد تتعاون مع مصور فوتوغرافي آخر أو كاتب لإنجاز جهودك. ومهما كان النهج الذي تتبعه، سيكون لك يد في جميع مراحل إنتاج صور فوتوغرافية قابلة للبيع.

    المعدات – كم، أي نوع؟

    في حين أنه لا يجب عليك أبدًا المبالغة في شراء الكثير من المعدات التي ستستخدمها فقط في مناسبات نادرة، يجب عليك التأكد من شراء كاميرات وعدسات وملحقات عالية الجودة. عادةً ما تثبت المعدات ذات الأسعار المنخفضة أنها فخ مفخخ للمحترفين العاملين لأن معظم المعدات مصنوعة لتلبية احتياجات المصورين الهواة بدلاً من متطلبات التآكل والتلف الصعبة التي يتطلبها المحترفون. يجب أن يكون لديك أدوات موثوقة لإنتاج تلك الصور التي تصبح منتجًا قابلاً للبيع.

    باستثناء استثماراتك الأولية في المعدات، لا تشتري أي معدات إضافية إلا من أرباحك من التصوير الفوتوغرافي. من خلال تقييد نفسك بهذه الطريقة، سوف تحافظ على نهج منطقي لتأمين تلك المعدات التي ستنتج دخلًا إضافيًا فقط.

    عندما تحتاج إلى بعض المعدات المتخصصة، قم بتأجيرها بدلاً من شرائها. تعتبر الكاميرات والعدسات وغيرها من الملحقات الموجودة على الرفوف في معظم الأوقات مسؤولية وليست مصدر قوة.

    هناك حقيقة واحدة مقبولة يجب معرفتها: الكاميرات تتعطل وتتطلب إصلاحات في بعض الأحيان. وهذا يخلق حالتين تحتاجان إلى مصلح جيد ومعدات احتياطية.

    لا يمكن لأي مستقل التعامل مع العمل بكاميرا واحدة فقط. إذا تعطل الجهاز، فأنت "غير موظف" حتى يتم إصلاحه وإعادته إلى الخدمة. لا يمكنك تحمل مثل هذه الكارثة. من الضروري أن تتوفر لديك معدات احتياطية حتى تتمكن دائمًا من الاستعداد للتصوير!

    ربما تكون الطريقة الأبسط لحل هذا النوع من المواقف هي شراء هيكلي كاميرا متطابقين ولكن مجموعة واحدة فقط من العدسات. يمكنك العمل مع كلتا الكاميرتين مع تزويد كل منهما بعدسة ذات طول بؤري مختلف بحيث لا يتم وضع أي منهما على الرف. ومن ثم، إذا تعطلت إحدى الكاميرات (وستكون آلية الجسم 99 مرة من أصل 100)، فلا يزال لديك الكاميرا الثانية التي يمكنك العمل بها.

    في حين أن بعض المصورين يعملون مع فيلم بحجم واحد فقط، فإن معظمهم يستخدم كلاً من 35 مم و120. ويتمتع البعض بقدرة إضافية تبلغ 4 × 5 للألوان والمواقف المتخصصة التي يكون فيها تأرجح وإمالة كاميرا العرض أو نوع الضغط/العرض ضروريًا. إن أنواع الأهداف التي تقوم بتصويرها ستحدد إلى حد كبير المعدات التي تحتاجها للتعامل مع العمل بشكل أفضل.

    تذكر، شراء الأفضل. وسوف تؤتي ثمارها على المدى الطويل مع الاعتمادية على الخدمة والصور ذات الجودة العالية. من الممكن إنتاج صور قابلة للبيع باستخدام كاميرا صندوقية، لكن من المؤكد أنك لا تستطيع القيام بذلك على أساس منتظم يدر دخلا. يجب أن تكون الأدوات التي يجب عليك استخدامها قادرة على تحديد نوع ونوعية العمل الذي سيشتريه السوق الخاص بك.

    لقطة حادثة درامية هي نوع الأوراق التي تشتريها. استخدم تشاك أندرسون الزجاج الأمامي المكسور كإطار.

    تعليق

    يعمل...
    X