دعها تتبلل .. ! التصوير الفوتوغرافي الحديث

تقليص
X
 
  • تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

  • دعها تتبلل .. ! التصوير الفوتوغرافي الحديث

    دعها تتبلل .. !
    التصوير الفوتوغرافي الحديث

    Let her Get Wet !

    ANY PICTURES where your subject is going to either get wet or be around water should be saved for the last of the day . If you have to worry about getting her hair wet or costume splashed , there's not much point in using water at all . For this reason it is most important to have a model who is a good sport and who values the results enough to be a little un comfortable .

    One does not have to live near the ocean , river or lake to make use of water in your glamour shots . True , these offer the best natural locations but there are many other possibilities . Even the common garden hose , against a good background , will pro vide an interesting display of water .

    The spray can be made to glisten with backlighting while a flash or reflector is used to light the model's face and expression .

    SETS THE MOOD

    Water can set the mood of a pic ture . It can suggest a relaxed attitude , a gay romp or sultry siren . The water can be used for action effect while the girl remains still - or , she can be jumping into a wave to cause a splash.

    A swimming pool can often be used to achieve a relaxed pose with a figure model because both the subject and the water can be controlled ; you don't have to worry about waves . Inciden tally , the model can be aided in hold-
    ing her position by stretching a piece of 50 - lb . test monofilament fishing line across the pool . This will be invisible to the camera but will give just the right amount of support to her mid riff so she can assume a graceful float ing position .

    Pools are good for underwater work , too . For some reason , however , there is a difference in the clarity of water from pool to pool . The warmer the water happens to be , the murkier it seems to be ; what looks clear to the naked eye is often not as clear when the pictures are printed . There is a diffused effect .

    There are a few pointers that are appropriate here for use when work ing underwater . Try not to stir up the
    water with a lot of activity . Put some alum in the filter system or run a bag of it around the pool so that it will cause all sediment in the water to sink to the bottom , then vacuum it up . Both photographer and model should slide into the pool trying to keep from rippling the surface or disturbing any sediment that may have escaped the cleaning operations .

    By taking these precautions , you are guaranteed increased clarity . Also , the closer the subject to the camera , the less diffused the result .

    THREE ENTIRELY different water shots are shown here including reflection in wet sand , a rain shower from a garden hose and some wild action as a wave splashes against the smiling model .

    اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	1697634693283.jpg 
مشاهدات:	7 
الحجم:	83.1 كيلوبايت 
الهوية:	171634 اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	1697634693268.jpg 
مشاهدات:	5 
الحجم:	92.4 كيلوبايت 
الهوية:	171635 اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	1697634693253.jpg 
مشاهدات:	5 
الحجم:	102.5 كيلوبايت 
الهوية:	171636 اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	1697634693232.jpg 
مشاهدات:	5 
الحجم:	117.8 كيلوبايت 
الهوية:	171637 اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	1697634693214.jpg 
مشاهدات:	5 
الحجم:	123.2 كيلوبايت 
الهوية:	171638

  • #2
    اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	1697634693200.jpg 
مشاهدات:	6 
الحجم:	157.7 كيلوبايت 
الهوية:	171640 اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	1697634693185.jpg 
مشاهدات:	5 
الحجم:	119.8 كيلوبايت 
الهوية:	171641

    دعها تتبلل .. !
    التصوير الفوتوغرافي الحديث

    دعها تتبلل!

    يجب حفظ أي صور حيث قد يتبلل هدفك أو يكون حول الماء لآخر اليوم. إذا كان عليك القلق بشأن تبلل شعرها أو تناثر ملابسها، فلا فائدة من استخدام الماء على الإطلاق. لهذا السبب، من المهم للغاية أن يكون لديك عارضة أزياء تتمتع برياضة جيدة وتقدر النتائج بما يكفي لتكون غير مريحة بعض الشيء.

    لا يتعين على المرء أن يعيش بالقرب من المحيط أو النهر أو البحيرة للاستفادة من المياه في لقطاتك الساحرة. صحيح أن هذه توفر أفضل المواقع الطبيعية ولكن هناك العديد من الإمكانيات الأخرى. حتى خرطوم الحديقة المشترك، على خلفية جيدة، سيوفر عرضًا مثيرًا للاهتمام للمياه.

    يمكن جعل الرذاذ يتلألأ بالإضاءة الخلفية بينما يتم استخدام الفلاش أو العاكس لإضاءة وجه العارضة وتعبيراتها.

    يضبط المزاج

    يمكن للمياه ضبط الحالة المزاجية للصورة. يمكن أن يوحي بموقف مريح، أو مرح مرح أو صفارة إنذار مثيرة. يمكن استخدام الماء لتأثير الحركة بينما تظل الفتاة ثابتة - أو يمكن أن تقفز في موجة لتسبب دفقة.

    يمكن في كثير من الأحيان استخدام حمام السباحة لتحقيق وضع مريح مع نموذج مجسم لأنه يمكن التحكم في كل من الموضوع والماء؛ لا داعي للقلق بشأن الأمواج. حصيلة الحوادث ، يمكن مساعدة النموذج في الانتظار
    تحديد موقعها عن طريق تمديد قطعة وزنها 50 رطلاً. اختبار خط الصيد حيدة عبر حوض السباحة. سيكون هذا غير مرئي للكاميرا ولكنه سيعطي القدر المناسب من الدعم لمنتصف حافتها حتى تتمكن من اتخاذ وضعية عائمة رشيقة.

    حمامات السباحة جيدة للعمل تحت الماء أيضًا. ولكن لسبب ما، هناك اختلاف في نقاء الماء من حمام سباحة إلى آخر. كلما كانت المياه أكثر دفئا، كلما بدا الأمر أكثر قتامة؛ ما يبدو واضحًا للعين المجردة غالبًا ما يكون غير واضح عند طباعة الصور. هناك تأثير منتشر.

    هناك بعض المؤشرات المناسبة هنا للاستخدام عند العمل تحت الماء. حاول ألا تثير
    الماء مع الكثير من النشاط. ضع بعض الشبة في نظام الفلتر أو مرر كيسًا منها حول حوض السباحة حتى يتسبب في غرق جميع الرواسب الموجودة في الماء إلى القاع، ثم قم بتنظيفها بالمكنسة الكهربائية. يجب على كل من المصور وعارض الأزياء أن ينزلقا إلى حوض السباحة محاولين تجنب تمويج السطح أو إزعاج أي رواسب قد تكون قد هربت من عمليات التنظيف.

    ومن خلال اتخاذ هذه الاحتياطات، نضمن لك المزيد من الوضوح. كما أنه كلما اقترب الجسم من الكاميرا، كلما كانت النتيجة أقل انتشارًا.

    يتم عرض ثلاث لقطات مائية مختلفة تمامًا هنا، بما في ذلك الانعكاس في الرمال الرطبة، ودش مطري من خرطوم حديقة وبعض الحركة البرية عندما ترتطم الموجة بالعارضة المبتسمة.

    تعليق

    يعمل...
    X