الإجراءات الأساسية.. اختلاف أوضاع الموضة .. التصوير الفوتوغرافي الحديث

تقليص
X
 
  • تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

  • الإجراءات الأساسية.. اختلاف أوضاع الموضة .. التصوير الفوتوغرافي الحديث

    الإجراءات الأساسية ..
    اختلاف أوضاع الموضة ..
    طرح النموذج الخاص بك ..
    التصوير الفوتوغرافي الحديث

    BASIC PROCEDURES

    Working indoors with a plain back ground , start with a series of standing poses . Make only slight variations with the arms and legs , then have the model turn her body slightly and vary the head , leg and arm positions each time she moves . Shoot lots of ex posures , film is your cheapest invest ment in photography .

    When the gamut of standing posi tions has been exhausted , change to kneeling poses making slight varia tions for each shot . The final expo sures are made with the girl seated or lying on the floor . Take a few por traits along with the full - length shots because by this time your model's at titude is relaxed and some of the most unusual and provocative expressions are obtained in this lying position .

    FASHION POSES DIFFER

    There is a difference in posing for fashion photography and that for pin ups and glamour . The fashion world caters to the unusual and bizarre to concentrate attention on the clothing worn by the model . Working with an advertiser or fashion client - chances are he or she will be concerned with the selection of the model but the pos ing will be completely restricted to those stances which make the garment look almost as if it were drawn on the girl , entirely free from wrinkles or bulges !

    If the photos are to be used in an editorial manner for a fashion maga zine there is a great deal more free dom . Nowhere is this more noticeable


    PLAIN background prevents conflict of interest in glamour photos . Start your poses with standing shots then move on to kneeling , sitting and lying down .

    BOAT , bench and S - curve of pool are all elements which contribute to these three poses accenting mdoels ' features .

    than in the very high fashion maga zines such as Vogue and Harper's Bazaar . The photographers who work for these publications have to wrack their brains at all times to come up with some new gimmick . The poses generally are out of this world and the locations can be as weird as the surface of the moon .

    The fashion model is not " selling " herself so her expressions are gener ally impersonal , often haughty . The pin - up model on the other hand , is the main attraction in her picture so her poses will be those which em phasize her body lines and present the most appealing expressions on her face . One simple observation is in the positioning of her feet . The fashion girl takes flat - footed stances , awk ward leg movements . The pin - up mod el points her toes or stands high on her toes to give her legs a longer line .

    Attention must be paid to every de tail so that placement of the arms does not interfere with body lines . When working fast it isn't always pos sible to notice everything . That is why it is important to take many expo sures with slight variations in the angle or position .

    اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	1697554530799.jpg 
مشاهدات:	7 
الحجم:	93.6 كيلوبايت 
الهوية:	171282 اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	1697554530782.jpg 
مشاهدات:	5 
الحجم:	61.7 كيلوبايت 
الهوية:	171283 اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	1697554530764.jpg 
مشاهدات:	5 
الحجم:	66.2 كيلوبايت 
الهوية:	171284 اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	1697554530750.jpg 
مشاهدات:	5 
الحجم:	76.1 كيلوبايت 
الهوية:	171285 اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	1697554530734.jpg 
مشاهدات:	5 
الحجم:	102.3 كيلوبايت 
الهوية:	171286

  • #2
    اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	1697554530719.jpg 
مشاهدات:	5 
الحجم:	198.3 كيلوبايت 
الهوية:	171288

    الإجراءات الأساسية ..
    اختلاف أوضاع الموضة ..
    طرح النموذج الخاص بك ..
    التصوير الفوتوغرافي الحديث

    الإجراءات الأساسية

    أثناء العمل في الداخل بأرضية خلفية بسيطة، ابدأ بسلسلة من أوضاع الوقوف. قم بإجراء تغييرات طفيفة فقط على الذراعين والساقين، ثم اطلب من العارضة أن تدير جسدها قليلاً وتغير أوضاع الرأس والساق والذراع في كل مرة تتحرك فيها. قم بالتقاط العديد من اللقطات، فالفيلم هو أرخص استثمار لك في التصوير الفوتوغرافي.

    عندما يتم استنفاد سلسلة أوضاع الوقوف، قم بالتغيير إلى وضعيات الركوع مع إجراء اختلافات طفيفة لكل لقطة. يتم إجراء العرض النهائي عندما تكون الفتاة جالسة أو مستلقية على الأرض. التقط بعض السمات الشخصية جنبًا إلى جنب مع اللقطات الكاملة لأنه بحلول هذا الوقت يكون وضع عارضتك مسترخيًا ويتم الحصول على بعض التعبيرات الأكثر غرابة واستفزازًا في وضعية الاستلقاء هذه.

    أوضاع الموضة مختلفة

    هناك فرق بين التصوير الفوتوغرافي للأزياء وبين التصوير الفوتوغرافي والتألق. يلبي عالم الموضة ما هو غير عادي وغريب من أجل تركيز الاهتمام على الملابس التي ترتديها العارضة. العمل مع أحد المعلنين أو عملاء الأزياء - من المحتمل أن يكون هو أو هي مهتمًا باختيار النموذج ولكن الوضع سيكون مقيدًا تمامًا بتلك المواقف التي تجعل الثوب يبدو تقريبًا كما لو كان مرسومًا على الفتاة، وهو مجاني تمامًا من التجاعيد أو الانتفاخات !

    إذا كان سيتم استخدام الصور بطريقة تحريرية لمجلة أزياء، فهناك قدر كبير من الحرية. لا يوجد مكان أكثر وضوحًا من هذا


    الخلفية البسيطة تمنع تضارب المصالح في الصور الجذابة. ابدأ وضعياتك بالوقوف ثم انتقل إلى الركوع والجلوس والاستلقاء.

    القارب والمقعد والمنحنى على شكل حرف S لحوض السباحة كلها عناصر تساهم في هذه الأوضاع الثلاثة التي تبرز ميزات mdoels.

    مما كانت عليه في المجلات الشهيرة للأزياء الراقية مثل Vogue وHarper's Bazaar. يتعين على المصورين الذين يعملون في هذه المنشورات أن يدمروا عقولهم في جميع الأوقات للتوصل إلى بعض وسائل التحايل الجديدة. الأوضاع عمومًا خارج هذا العالم ويمكن أن تكون المواقع غريبة مثل سطح القمر.

    عارضة الأزياء لا "تبيع" نفسها لذا فإن تعابير وجهها عادة ما تكون غير شخصية، ومتغطرسة في كثير من الأحيان. من ناحية أخرى، يعتبر النموذج المثبت هو عامل الجذب الرئيسي في صورتها، لذا فإن أوضاعها ستكون تلك التي تؤكد على خطوط جسدها وتقدم التعبيرات الأكثر جاذبية على وجهها. إحدى الملاحظات البسيطة هي وضع قدميها. تتخذ فتاة الموضة مواقف مسطحة، وحركات ساقها غير منتظمة. يشير الطراز المثبت إلى أصابع قدميها أو يقف عالياً على أصابع قدميها ليعطي ساقيها خطاً أطول.

    يجب الانتباه إلى كل التفاصيل حتى لا يتعارض وضع الذراعين مع خطوط الجسم. عند العمل بسرعة، ليس من الممكن دائمًا ملاحظة كل شيء. ولهذا السبب من المهم إجراء العديد من التعريضات مع اختلافات طفيفة في الزاوية أو الموضع.

    تعليق

    يعمل...
    X