عالم الشتاء .. العالم الطبيعي .. كتاب التصوير الفوتوغرافي المغلق

تقليص
X
 
  • تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

  • عالم الشتاء .. العالم الطبيعي .. كتاب التصوير الفوتوغرافي المغلق

    عالم الشتاء ..
    العالم الطبيعي ..
    كتاب التصوير الفوتوغرافي المغلق

    Awintry world

    Winter is a time of year when many photo graphers put away their equipment and ignore the pictorial opportunities of sunny wintry days . As the sun breaks through the mist there is a brief period before it melts the frosty rime which creates the frost fantasy close - ups . The sun makes the tiny ice crystals that coat the subject sparkle like miniature diamonds , and even if the air temperature is below freezing , the frost will begin to melt , so the best pictures usually have to be taken early in the day .

    If there is no sun , a flash can be used to add highlights at any time of day . When taking close - ups of snow and ice , the overall im pression is inevitably one of a whitish image so that it becomes especially important to exploit what little color is present . Search for red fruits or even late blooms , where some of the color shows through its icy coating . Look also for patterns and designs which arise from the angular nature of the ice crystals building up layer upon layer .

    As well as frost patterns , close - ups can be found in iced - up ponds . Freshly fallen leaves may be fused within the ice , or air bubbles trapped beneath an icy covering . Alternating periods of thawing and freezing melt snow and create in its place glass - like icicles .
    Winter is a good time for taking pictures of the delicate tracery of bare twigs . Finding a beautiful twig pattern is not always easy , and even if the pattern is right , it is often difficult to separate it from a confused background . Working on a misty day will help to isolate the subject by providing a uniform , muted backcloth which blankets out any distracting and unattractive features .
    Although a blanket of snow acts like a huge reflector , a tripod will still aid winter close - ups . However , be sure to position and adjust the legs with great care , since a careless tap against a branch or a twig can so easily shatter the fragile ice pattern that was to have been the subject .
    Cold temperatures can present problems with cameras which have through - the - lens metering , since the battery power quickly drains away in the cold resulting in under exposed pictures . A separate light meter with a selenium cell , such as a Luna - six , will be much more reliable under these conditions . Cold can also numb fingers , and they will then have little control over the shutter release , so be sure to keep your hands warm .

    Adding sparkle with flash A On a dull winter's morning I found this rose covered with hoar frost . The dark red petals provided a welcome splash of color in an otherwise white landscape . I decided to use a flash to give some additional sparkle , and also to help isolate the rose by creating a shadow in the distant , unlit background . Lens Hasselblad 80mm + 32mm extension Mag . on film × 0.3 Mag . on page × 1.5

    Geometrical ice shapes ▷ Fluctuating water levels alternating with periods of freezing created this striking abstract design in ice among reeds in a flooded water meadow . Since I could not walk out over the thin ice , I used a maci lens to give me a working distance of four feet . In the sub - zero temperatures , I used a soft release button ( see diagram on the right ) which screws into the cable release socket making it much easier to release the shutter with a gloved hand . Lens 105mm micro - Nikkor Mag . on film × 0.1 Mag . on page × 0.5

    Sunlit icicles
    Driving down a narrow country lane banked by high walls of snow , I found these icicles that had formed as the snow drifts began slowly to melt . By digging my way into the snowy bank I was able to get the camera in behind the icicles so that the rays of the setting sun were reflected in them . Lens 55mm micro - Nikkor Mag . on film * 0.12 Mag . on page × 0.4

    Selecting the viewpoint ▷ I used a low camera angle to gain a contrasting background color to this frost - encrusted hogweed seed head The blue sky was further enhanced by using a polarizing filter . Within minutes of the sun striking the seed head , the frost began to fall away . Lens 55mm micro - Nikkor Mag . on film × 0.25 Mag . on page × 0.6

    اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	1696959951698.jpg 
مشاهدات:	7 
الحجم:	93.1 كيلوبايت 
الهوية:	168679 اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	1696959951684.jpg 
مشاهدات:	5 
الحجم:	104.5 كيلوبايت 
الهوية:	168680 اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	1696959951670.jpg 
مشاهدات:	5 
الحجم:	168.9 كيلوبايت 
الهوية:	168681 اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	1696959951657.jpg 
مشاهدات:	5 
الحجم:	247.9 كيلوبايت 
الهوية:	168682 اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	1696959951645.jpg 
مشاهدات:	5 
الحجم:	167.7 كيلوبايت 
الهوية:	168683

  • #2
    اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	1696959951634.jpg 
مشاهدات:	5 
الحجم:	67.1 كيلوبايت 
الهوية:	168685 اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	1696959951619.jpg 
مشاهدات:	5 
الحجم:	151.3 كيلوبايت 
الهوية:	168686

    عالم الشتاء ..
    العالم الطبيعي ..
    كتاب التصوير الفوتوغرافي المغلق

    عالم الشتاء

    الشتاء هو الوقت من السنة الذي يقوم فيه العديد من المصورين بترك معداتهم وتجاهل الفرص التصويرية لأيام الشتاء المشمسة. عندما تخترق الشمس الضباب، هناك فترة وجيزة قبل أن تذوب طبقة القشرة المتجمدة التي تخلق لقطات خيالية قريبة من الصقيع. تجعل الشمس بلورات الجليد الصغيرة التي تغطي الجسم تتلألأ مثل قطع الماس المصغرة، وحتى لو كانت درجة حرارة الهواء أقل من درجة التجمد، فإن الصقيع سيبدأ في الذوبان، لذلك يجب عادةً التقاط أفضل الصور في وقت مبكر من اليوم.

    إذا لم تكن هناك شمس، يمكن استخدام الفلاش لإضافة الضوء في أي وقت من اليوم. عند التقاط لقطات مقربة للثلج والجليد، يكون الانطباع العام حتمًا هو صورة بيضاء، لذا يصبح من المهم بشكل خاص استغلال اللون القليل الموجود. ابحث عن الفواكه الحمراء أو حتى الأزهار المتأخرة، حيث يظهر بعض اللون من خلال غلافها الجليدي. ابحث أيضًا عن الأنماط والتصميمات التي تنشأ من الطبيعة الزاوية لبلورات الجليد التي تتراكم طبقة فوق طبقة.

    وبالإضافة إلى أنماط الصقيع، يمكن العثور على لقطات قريبة في البرك المثلجة. وقد تندمج الأوراق المتساقطة حديثًا داخل الجليد، أو قد تنحصر فقاعات الهواء تحت الغطاء الجليدي. وتؤدي فترات متناوبة من الذوبان والتجميد إلى إذابة الثلج وتكوين رقاقات ثلجية تشبه الزجاج في مكانه.
    الشتاء هو الوقت المناسب لالتقاط صور للزخرفة الدقيقة للأغصان العارية. العثور على نمط غصين جميل ليس بالأمر السهل دائمًا، وحتى إذا كان النمط صحيحًا، غالبًا ما يكون من الصعب فصله عن الخلفية المشوشة. سيساعد العمل في يوم ضبابي على عزل الموضوع من خلال توفير غطاء خلفي موحد وخافت يغطي أي سمات مشتتة للانتباه أو غير جذابة.
    على الرغم من أن غطاء الثلج يعمل كعاكس ضخم، إلا أن الحامل ثلاثي الأرجل سيساعد في التقاط لقطات قريبة في فصل الشتاء. ومع ذلك، تأكد من وضع الأرجل وضبطها بعناية كبيرة، نظرًا لأن النقر بإهمال على فرع أو غصين يمكن أن يؤدي بسهولة إلى تحطيم نمط الجليد الهش الذي كان من المفترض أن يكون الموضوع.
    درجات الحرارة الباردة يمكن أن تسبب مشاكل مع الكاميرات التي لديها قياس من خلال العدسة، حيث أن طاقة البطارية تستنزف بسرعة في البرد مما يؤدي إلى صور مكشوفة. وسيكون مقياس الضوء المنفصل المزود بخلية السيلينيوم، مثل Luna-6، أكثر موثوقية في ظل هذه الظروف. قد يؤدي البرد أيضًا إلى خدر الأصابع، وبالتالي لن يكون لديهم سوى القليل من التحكم في تحرير الغالق، لذا تأكد من إبقاء يديك دافئة.

    إضافة بريق مع وميض A في صباح أحد أيام الشتاء الكئيبة وجدت هذه الوردة مغطاة بالصقيع الأشيب. قدمت البتلات الحمراء الداكنة لمسة ترحيبية من الألوان في منظر طبيعي أبيض. قررت استخدام الفلاش لإضفاء بعض التألق الإضافي، وكذلك للمساعدة في عزل الوردة عن طريق إنشاء ظل في الخلفية البعيدة غير المضاءة. عدسة هاسيلبلاد 80 ملم + عدسة تمديد 32 ملم . على الفيلم × 0.3 ماج. في الصفحة × 1.5

    الأشكال الهندسية للجليد ▷ أدى تقلب مستويات المياه بالتناوب مع فترات التجمد إلى خلق هذا التصميم التجريدي المذهل في الجليد بين القصب في مرج مائي مغمور بالمياه. وبما أنني لم أتمكن من المشي فوق الجليد الرقيق، فقد استخدمت عدسة ماتشي لتمنحني مسافة عمل تبلغ أربعة أقدام. في درجات الحرارة تحت الصفر، استخدمت زر تحرير ناعم (انظر الرسم البياني الموجود على اليمين) والذي يتم تثبيته في مقبس تحرير الكابل مما يجعل تحرير الغالق أسهل كثيرًا بيد مرتدية القفاز. عدسة 105 ملم ميكرو - نيكور ماج . على الفيلم × 0.1 ماج. في الصفحة × 0.5

    رقاقات ثلجية مضاءة بنور الشمس
    أثناء قيادتي على طول ممر ريفي ضيق تحيط به جدران عالية من الثلج، وجدت هذه الكتل الجليدية التي تشكلت عندما بدأت الثلوج تذوب ببطء. ومن خلال حفر طريقي إلى الضفة الثلجية، تمكنت من وضع الكاميرا خلف رقاقات الثلج بحيث تنعكس عليها أشعة الشمس الغاربة. عدسة 55 ملم ميكرو - نيكور ماج . على الفيلم * 0.12 ماج . في الصفحة × 0.4

    تحديد وجهة النظر ▷ استخدمت زاوية كاميرا منخفضة للحصول على لون خلفية متباين لرأس بذور عشبة الخنزير المغطاة بالصقيع. تم تعزيز السماء الزرقاء بشكل أكبر باستخدام مرشح الاستقطاب. وفي غضون دقائق من ضرب الشمس لرأس البذرة، بدأ الصقيع يتساقط. عدسة 55 ملم ميكرو - نيكور ماج . على الفيلم × 0.25 ماج. في الصفحة × 0.6

    تعليق

    يعمل...
    X