تقنيات خاصة .. كتاب التصوير الفوتوغرافي

تقليص
X
 
  • تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

  • تقنيات خاصة .. كتاب التصوير الفوتوغرافي

    تقنيات خاصة ..
    كتاب التصوير الفوتوغرافي

    SPECIAL TECHNIQUES

    The meaning , impact and beauty of a good portrait all revolve around the human being at its center . When you make use of special techniques you must take this into con sideration . Special effects are only valid if they help to further the projection of your sitter's personality . However , this does not mean that you should only use these techniques as interpretive tools . On the contrary portraiture can also be highly decorative , amusing and light - hearted . And it is frequently in this direction that you will be able to make the most of a number of special techniques .
    When considering the use of a special technique , you should never forget or minimize the presence of the sitter in front of your camera . Always choose your technique in relation to your sitter . Will it improve his or her appearance ? Will it simplify your interpretation or make it more apparent ? Or will it confuse the viewer ? The simplest and most import ant question that you must always ask yourself is whether the picture will be better with or without this special effect A good portrait photographer will never fall under the spell of a new technique and then feverishly search for a victim to subject to special manipulations .

    تقنيات خاصة

    إن معنى الصورة الجيدة وتأثيرها وجمالها كلها تدور حول الإنسان في مركزها. عند الاستفادة من تقنيات خاصة يجب أن تأخذ ذلك في الاعتبار. المؤثرات الخاصة صالحة فقط إذا كانت تساعد في تعزيز إبراز شخصية جليستك. ومع ذلك، هذا لا يعني أنه يجب عليك فقط استخدام هذه التقنيات كأدوات تفسيرية. على العكس من ذلك، يمكن أيضًا أن تكون لوحات البورتريه مزخرفة للغاية ومسلية وخفيفة الوزن. وفي كثير من الأحيان في هذا الاتجاه سوف تكون قادرًا على تحقيق أقصى استفادة من عدد من التقنيات الخاصة.
    عند التفكير في استخدام تقنية خاصة، يجب ألا تنسى أو تقلل أبدًا من وجود الجالسة أمام الكاميرا. اختر دائمًا أسلوبك فيما يتعلق بجليستك. هل سيحسن مظهره؟ هل سيبسط تفسيرك أم يجعله أكثر وضوحا؟ أم أنها ستربك المشاهد؟ إن أبسط وأهم سؤال يجب أن تطرحه على نفسك دائمًا هو ما إذا كانت الصورة ستكون أفضل مع هذا التأثير الخاص أو بدونه. لن يقع مصور الصور الشخصية الجيد أبدًا تحت سحر تقنية جديدة ثم يبحث بشكل محموم عن ضحية ليخضعها. التلاعبات الخاصة .
    اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	1696517893477.jpg 
مشاهدات:	9 
الحجم:	163.0 كيلوبايت 
الهوية:	166377
يعمل...
X