الضوء المتاح في الداخل .. المبادئ الأساسية للبورتريه .. كتاب التصوير الفوتوغرافي

تقليص
X
 
  • تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

  • الضوء المتاح في الداخل .. المبادئ الأساسية للبورتريه .. كتاب التصوير الفوتوغرافي

    الضوء المتاح في الداخل ..
    المبادئ الأساسية للبورتريه ..
    كتاب التصوير الفوتوغرافي

    Available light indoors

    It is often best to use natural light alone when shooting portraits indoors , so that you avoid difficulties with color balance ( see pp . 30-2 ) . The mixture of light sources in the home some times make additional lighting whether tungsten or flash - inadvisable , particularly with color film . The chief requirements for available light photography are a reasonably bright day , a suitably placed window , and a tripod . Seat your subject near the window , making sure that no direct sun falls on him or her . It is almost impossible , especially with color film , to control the contrast between bright patches of sun shine and comparatively dark , shadowy por tions of the scene . Try to use diffused , bright daylight , and avoid shooting right into the window if you are using a low camera position , or you will include a large area of sky . Although this rarely results in flare , the light that enters the lens is sufficiently strong to reduce contrast and color saturation . In order to balance window light so that it does not affect quality , and yet retain some of the attractive back lit effect , you must have either light - colored walls , or a natural fill - in like a large piece of paper or a white sheet to reflect light back onto the sitter's face . Take an exposure reading by holding your hand in the light which illumin ates the sitter's face so that you do not disturb your subject .

    Using window light A large window will enable you to illuminate an indoor subject by natural light . Here , plenty of light was flooding in through a sizeable window in the subject's living room . And a white wall to the left of the sitter provided the right amount of fill - in . Nikon FE , 24 mm , 1/60 sec at f2.8 , FP4 .

    Positioning the subject in natural light A In available light the usual . arrangement is to seat the subject in a chair in front of the window , see left . For this photograph I decided to try a variation I placed my subject on a staircase between two corridors , lit by daylight from a large window on one side , with fill - in on the other side . As the light level was still low , I used a fairly slow shutter speed and asked him to sit still . Pentax 6 × 7 , 55 mm . 1/30 sec at f1 1. Ektachrome 200 .

    Shooting an indoor subject from outside This shot was taken as I was leaving at the end of a session . Again , I used an exterior shooting position to avoid problems of contrast . The other advantage of this is that . you enhance your shot by using the window or door as a frame . The mass of ivy and the reflections of sky and clouds in the window add an air of mystery to the image . I composed my shot carefully so that the subject's face was not obscured by cloud . Mamiyaflex C3 , 65 mm . 1/125 sec at f8 , Ektachrome 64 .

    اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	مستند جديد ٠١-١٠-٢٠٢٣ ١٠.٠١_1.jpg 
مشاهدات:	1 
الحجم:	147.6 كيلوبايت 
الهوية:	165656 اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	مستند جديد ٠١-١٠-٢٠٢٣ ١٠.٠٧_1.jpg 
مشاهدات:	1 
الحجم:	105.4 كيلوبايت 
الهوية:	165657 اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	مستند جديد ٠١-١٠-٢٠٢٣ ١٠.١٠_1.jpg 
مشاهدات:	1 
الحجم:	212.8 كيلوبايت 
الهوية:	165658 اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	مستند جديد ٠١-١٠-٢٠٢٣ ١٠.١٨.jpg 
مشاهدات:	1 
الحجم:	170.0 كيلوبايت 
الهوية:	165659 اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	مستند جديد ٠١-١٠-٢٠٢٣ ١٠.٢١.jpg 
مشاهدات:	1 
الحجم:	129.2 كيلوبايت 
الهوية:	165660

  • #2
    اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	مستند جديد ٠١-١٠-٢٠٢٣ ١٠.٢٣_1.jpg 
مشاهدات:	1 
الحجم:	111.8 كيلوبايت 
الهوية:	165663

    الضوء المتاح في الداخل ..
    المبادئ الأساسية للبورتريه ..
    كتاب التصوير الفوتوغرافي

    ضوء متاح في الداخل

    غالبًا ما يكون من الأفضل استخدام الضوء الطبيعي وحده عند التقاط الصور الشخصية في الداخل، بحيث تتجنب الصعوبات المتعلقة بتوازن الألوان (انظر الصفحات 30-2). مزيج مصادر الضوء في المنزل في بعض الأحيان يجعل الإضاءة الإضافية سواء التنغستن أو الفلاش غير مستحسن، وخاصة مع الفيلم الملون. المتطلبات الرئيسية للتصوير الضوئي المتوفر هي يوم مشرق إلى حد معقول، ونافذة موضوعة بشكل مناسب، وحامل ثلاثي الأرجل. ضع هدفك بالقرب من النافذة، مع التأكد من عدم سقوط أي شمس مباشرة عليه. يكاد يكون من المستحيل، وخاصة مع الأفلام الملونة، التحكم في التباين بين البقع الساطعة من ضوء الشمس والأجزاء المظلمة نسبيا من المشهد. حاول استخدام ضوء النهار الساطع والمنتشر، وتجنب التصوير مباشرة في النافذة إذا كنت تستخدم موضعًا منخفضًا للكاميرا، وإلا فسوف تقوم بتضمين مساحة كبيرة من السماء. وعلى الرغم من أن هذا نادرًا ما يؤدي إلى التوهج، إلا أن الضوء الذي يدخل العدسة يكون قويًا بدرجة كافية لتقليل التباين وتشبع اللون. من أجل موازنة ضوء النافذة بحيث لا يؤثر على الجودة، مع الاحتفاظ ببعض تأثير الإضاءة الخلفية الجذاب، يجب أن يكون لديك جدران ذات ألوان فاتحة، أو حشو طبيعي مثل قطعة كبيرة من الورق أو ورقة بيضاء ليعكس الضوء مرة أخرى على وجه الجليسة. خذ قراءة التعرض من خلال وضع يدك في الضوء الذي يضيء وجه الجليسة حتى لا تزعج موضوعك.

    استخدام ضوء النافذة ستمكنك النافذة الكبيرة من إضاءة موضوع داخلي بالضوء الطبيعي. هنا، تدفق الكثير من الضوء من خلال نافذة كبيرة في غرفة المعيشة الخاصة بالموضوع. ووفر جدار أبيض على يسار الجالس الكمية المناسبة من الملء. نيكون FE، 24 مم، 1/60 ثانية، عند f2.8، FP4.

    وضع الموضوع في الضوء الطبيعي أ في الضوء المتاح المعتاد . الترتيب هو أن يجلس الشخص على كرسي أمام النافذة، انظر اليسار. بالنسبة لهذه الصورة، قررت أن أجرب طريقة مختلفة، حيث وضعت موضوعي على درج بين ممرين، مضاء بضوء النهار من نافذة كبيرة على جانب واحد، مع حشو على الجانب الآخر. وبما أن مستوى الضوء كان لا يزال منخفضا، استخدمت سرعة غالق بطيئة إلى حد ما وطلبت منه الجلوس ساكنا. بنتاكس 6 × 7 , 55 ملم . 1/30 ثانية عند f1 1. إكتاكروم 200 .

    تصوير هدف داخلي من الخارج تم التقاط هذه اللقطة أثناء مغادرتي في نهاية الجلسة. مرة أخرى، استخدمت وضع التصوير الخارجي لتجنب مشاكل التباين. والميزة الأخرى لهذا هو أن. يمكنك تحسين اللقطة باستخدام النافذة أو الباب كإطار. تضيف كتلة اللبلاب وانعكاسات السماء والغيوم في النافذة جوًا من الغموض إلى الصورة. لقد قمت بتأليف اللقطة بعناية حتى لا تحجب السحابة وجه الهدف. ماميافلكس سي 3 , 65 ملم . 1/125 ثانية عند f8، إكتاكروم 64.

    تعليق

    يعمل...
    X