التصوير بالحركة الأساسية،ماهي صور الحركة؟ التصوير الفوتوغرافي الأساسي للصور المتحركة

تقليص
X
 
  • تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

  • التصوير بالحركة الأساسية،ماهي صور الحركة؟ التصوير الفوتوغرافي الأساسي للصور المتحركة

    التصوير الفوتوغرافي الحديث
    التصوير الفوتوغرافي الأساسي للصور المتحركة
    التصوير بالحركة الأساسية
    ما هي صور الحركة؟

    BASIC MOTION PICTURE PHOTOGRAPHY

    Do you recognize this ?

    Scene 1. LS . The Smith garden , Dad puttering around at a rose bush , Mother in another part of the garden using a small hand spray .

    Scene 2. MCU . Dad chopping away at the bush . Suddenly he stops to look closely at something .

    Scene 3. CU . Dad inspecting signs of insect activity . He looks up in Mother's direction .

    Scene 4. MS . Dad calls to Mother , who enters carrying spray gun , which she hands to Dad .

    The brief excerpt above is a shooting script for the beginning of a movie . Movies are one of the most fascinating parts of the photographic field . But they also take more planning and careful preparation than almost any other kind of photography . If you have patience and imagination , you can turn out real movies rather than a jumbled mass of moving pictures . The secret lies in thoughtful planning .

    Another part of the secret is in knowing your equipment and how to use it . This also takes time and preparation . It's the first thing you will study in this Assignment part of this Assignment you will learn more about making movies including special shots , camera effects , animation , editing , splicing , titling , and adding sound to your movies .

    WHAT ARE MOTION PICTURES ?

    Motion pictures are not really pictures in motion . Instead , they are a series of individual still pictures taken in rapid succession When the pictures are projected on a screen , the interval of time between each picture is so short that . the eye is not conscious of the gap and the pictures seem to run together as one continuous bit of motion .

    As an example , let us take a motion picture of a man swinging a golf club . The motion picture will consist of a series of individual still pictures taken at various points during the swing . When these individual pictures are projected at sixteen pictures a second , the eye does not see the club moving in a series of jerks . However , if the projector is slowed down so the interval of time between successive pictures is longer than 1/10 second , the action will be very jerky and you will begin to see the individual pictures . When this happens , you will no longer have smooth motion , but a series of still photographs .

    التصوير الفوتوغرافي الحديث
    التصوير الفوتوغرافي الأساسي للصور المتحركة
    التصوير بالحركة الأساسية
    ما هي صور الحركة؟

    التصوير بالحركة الأساسية

    هل تدرك هذا؟

    المشهد 1. LS. حديقة سميث ، أبي يتجول في شجيرة الورد ، الأم في جزء آخر من الحديقة باستخدام رذاذ يدوي صغير.

    المشهد 2. MCU. أبي يقطع بعيدا في الأدغال. فجأة توقف لينظر عن كثب إلى شيء ما.

    المشهد 3. CU. أبي يتفقد علامات نشاط الحشرات. ينظر للأعلى باتجاه الأم.

    المشهد 4. MS. ينادي أبي الأم التي تدخل حاملاً مسدس الرش الذي تسلمه لأبي.

    المقتطف الموجز أعلاه هو سيناريو تصوير لبداية فيلم. تعد الأفلام من أكثر الأجزاء روعة في مجال التصوير الفوتوغرافي. لكنهم يحتاجون أيضًا إلى تخطيط وتحضير دقيق أكثر من أي نوع آخر من التصوير الفوتوغرافي تقريبًا. إذا كان لديك صبر وخيال ، فيمكنك إخراج أفلام حقيقية بدلاً من كتلة مختلطة من الصور المتحركة. السر يكمن في التخطيط المدروس.

    جزء آخر من السر يكمن في معرفة أجهزتك وكيفية استخدامها. هذا أيضًا يستغرق وقتًا وتحضيرًا. إنه أول شيء ستدرسه في جزء الواجب هذا من هذا الواجب ، ستتعلم المزيد حول صناعة الأفلام بما في ذلك اللقطات الخاصة وتأثيرات الكاميرا والرسوم المتحركة والتحرير والربط والعناوين وإضافة الصوت إلى أفلامك.

    ما هي صور الحركة؟

    الصور المتحركة ليست في الحقيقة صور متحركة. بدلاً من ذلك ، فهي عبارة عن سلسلة من الصور الثابتة الفردية التي تم التقاطها بتتابع سريع عندما يتم عرض الصور على شاشة ، يكون الفاصل الزمني بين كل صورة قصيرًا جدًا. لا تدرك العين الفجوة ويبدو أن الصور تعمل معًا كقطعة واحدة مستمرة من الحركة.

    على سبيل المثال ، دعونا نأخذ صورة متحركة لرجل يتأرجح في مضرب غولف. ستتألف الصورة المتحركة من سلسلة من الصور الثابتة الفردية التي تم التقاطها في نقاط مختلفة أثناء التأرجح. عندما يتم عرض هذه الصور الفردية عند ستة عشر صورة في الثانية ، لا ترى العين حركة النادي في سلسلة من الهزات. ومع ذلك ، إذا تم إبطاء جهاز العرض بحيث أصبحت الفاصل الزمني بين الصور المتتالية أطول من 1/10 ثانية ، فسيكون الإجراء متشنجًا للغاية وستبدأ في رؤية الصور الفردية. عندما يحدث هذا ، لن يكون لديك حركة سلسة ، ولكن سلسلة من الصور الثابتة.

    اضغط على الصورة لعرض أكبر.   الإسم:	٢٠٢٣٠٧٣١_١٦٤٨٤٤.jpg  مشاهدات:	1  الحجم:	90.6 كيلوبايت  الهوية:	140163 اضغط على الصورة لعرض أكبر.   الإسم:	مستند جديد ٣١-٠٧-٢٠٢٣ ١٦.٤٦.jpg  مشاهدات:	1  الحجم:	121.6 كيلوبايت  الهوية:	140164
    التعديل الأخير تم بواسطة Ali Abbass; الساعة 08-03-2023, 01:44 PM.
يعمل...
X