فلم ایستمان اکتاکروم الرفرسال السريع للغاية المعد لتصوير الأخبار بالفيديو.

تقليص
X
 
  • تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

  • فلم ایستمان اکتاکروم الرفرسال السريع للغاية المعد لتصوير الأخبار بالفيديو.

    فلم ایستمان اکتاکروم الرفرسال السريع للغاية المعد لتصوير الأخبار بالفيديو

    رقم ٧٢٥٠ ( ٣٥ مللی )

    EASTMAN EKTACHROME R. PRINT VIDEO NEWS HIGH SPEED TUNGSTEN

    التعريف بالفلم :
    هو فلم ملون رفرسان سريع الحساسية للغاية أعد للتصوير الكاميرا حين يكون مستوى الاضاءة منخفض للغاية ، فهو يصلح لتصوير الاخبار أو المباريات الرياضية فى الظروف الضوئية السيئة سواء أكان التصوير في الضوء الصناعي الذي أعد له للفلم أساسا أم كان التصوير في ضوء النهار اضطرارا بفرض استخدام مرشح راتن

    نظرا لنقص الاضاءة غير أنه من اللازم في هذه الاحوال وجوب اخطار المعمل بذلك سلفا حين تسلم الفلم للاظهار كي يعوض ت من كثافة الفلم الناتجة عن نقص التعريض عن طريق زيادة مدة الاظهار أو تقويته بما يعرف باسم ( الاظهار القسرى ) . والفلم الأصلي الذى يتم اظهاره قد أعد للعرض في جهاز المعرض مباشرة ، غير أنه من الممكن أيضا الحصول على نسخ ملونة من هذا الفلم الأصلى لو طبع على فلم من النوع المعروف باسم EASTMAN EKTACHROME VN PRINT FILM7399 الذي يجرى اظهاره في محاليل الاظهار 1 - VNF مع انقاض مدة المعاملة في محلول الاظهار الأول كما يمكن أن يطبع الفلم الاصلى أيضا على فام EASTMAN EKTACHROME R PRINT FLLM 7389 ME - 4 وهو الآخر الذي يجرى اظهاره في محاليل الاظهار يتطلب أنقاص مدة المعاملة في محلول الاظهار الأول .

    Eastman Ectachrome ultra-fast reversal film designed for video news shooting

    No. 7250 (35 ml)

    EASTMAN EKTACHROME R. PRINT VIDEO NEWS HIGH SPEED TUNGSTEN

    Introducing the movie:
    It is a very fast sensitive color film, prepared for camera photography when the light level is very low. It is suitable for filming news or sports matches in poor light conditions, whether the filming is in artificial light for which the film was originally prepared, or the filming is in daylight by imposing the use of a resin filter.

    Due to the lack of lighting, however, in these cases it is necessary to notify the laboratory of this in advance when the film is received for display, in order to compensate for the density of the film resulting from the lack of exposure by increasing the duration of the exposure or strengthening it with what is known as (forced exposure). The original film that is shown has been prepared for display in the exhibition machine directly, however, it is also possible to obtain color copies of this original film if it is printed on a film of the type known as EASTMAN EKTACHROME VN PRINT FILM7399 that is shown in VNF-1 display solutions with debris. The duration of the treatment in the first display solution, and the original film can also be printed on FAM EASTMAN EKTACHROME R PRINT FLLM 7389 ME - 4, which is the other one that is shown in the first display solution. It requires a decrease in the treatment period in the first display solution.


    اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	المرشد_العملي_241.jpg 
مشاهدات:	18 
الحجم:	97.9 كيلوبايت 
الهوية:	106916 اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	المرشد_العملي_242.jpg 
مشاهدات:	6 
الحجم:	206.5 كيلوبايت 
الهوية:	106917 اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	المرشد_العملي_243.jpg 
مشاهدات:	7 
الحجم:	179.9 كيلوبايت 
الهوية:	106918
يعمل...
X