عيوب السلبية ( النيكاتيف ) وطرق علاجها ​​​​​​​Negative Defects ..السبب السابع..​

تقليص
X
 
  • تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

  • عيوب السلبية ( النيكاتيف ) وطرق علاجها ​​​​​​​Negative Defects ..السبب السابع..​

    اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	٢٠٢٣٠٣١٠_١٤٤٣٥٨.jpg 
مشاهدات:	8 
الحجم:	70.2 كيلوبايت 
الهوية:	80354 7. ABRASION MARKS Fine dark or light lines in the image on the negative. In most cases, the lines are both straight and parallel.

    Cause:

    Improper handling of the film prior to and after develop- ment, usually in the camera or enlarger. May also be caused by careless handling of the film through dropping it on dark- room floor or other surface during printing session.

    Remedy:

    If the lines in the negative are dark, when viewed against a light, they were caused in the camera. Particles of dust or chips of film emulsion scratched the film as it was being advanced or rewound. Clean out your camera after each roll of film has passed through it.

    If the lines are light or clear when viewed by transmitted light, the scratches were made after the negative was devel- oped. If they are mostly straight and parallel, chances are they were caused in ad- vancing the film through the negative track of your enlarg- er. Clean enlarger.

    If the scratches are irregular

    96 94

    ****&&&&****
    7. علامات التآكل الخطوط الدقيقة الداكنة أو الفاتحة في الصورة السلبية. في معظم الحالات ، تكون الخطوط مستقيمة ومتوازية.

    سبب:

    التعامل غير السليم مع الفيلم قبل وبعد التطوير ، عادة في الكاميرا أو المكبر. قد يحدث أيضًا بسبب الإهمال في التعامل مع الفيلم من خلال إسقاطه على أرضية غرفة مظلمة أو أي سطح آخر أثناء جلسة الطباعة.

    علاج:

    إذا كانت الخطوط في الصورة السالبة مظلمة ، فعند عرضها مقابل الضوء ، فقد حدث ذلك في الكاميرا. خدشت جزيئات الغبار أو رقائق مستحلب الفيلم الفيلم أثناء تقدمه أو إعادة لفه. نظف الكاميرا بعد مرور كل لفة من خلالها.

    إذا كانت الخطوط فاتحة أو واضحة عند عرضها بواسطة الضوء المرسل ، فإن الخدوش قد حدثت بعد تطوير الصورة السلبية. إذا كانت في الغالب مستقيمة ومتوازية ، فمن المحتمل أن تكون قد تسببت في دفع الفيلم من خلال المسار السلبي للمكبر الخاص بك. المكبر النظيف.

    إذا كانت الخدوش غير منتظمة

    96 94
    اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	Screenshot_٢٠٢٣٠٣١٠-١٤٤٧١٠_Google.jpg 
مشاهدات:	8 
الحجم:	49.4 كيلوبايت 
الهوية:	80355
    عيوب السلبية ( النيكاتيف ) وطرق علاجها Negative Defects ..السبب السابع..​
    اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	٢٠٢٣٠٣١٠_١٤٤٤٥٠.jpg 
مشاهدات:	5 
الحجم:	63.8 كيلوبايت 
الهوية:	80356

    and clear, you probably scratched the emulsion when wiping off excess water while hanging the film to dry.

    Scratches in which the image has been damaged after pro- cessing and drying are usually caused by poor handling and storing of the film

    In the latter two cases, greater care must be exercised in hand- ling both wet and dry films. Keep negatives in protective envelopes or sleeves and keep surface of film and anything that may come in contact with it - clean!

    In some situations, film that has been scratched may be coated with commercial prepa- rations available or, petro- leum jelly may be used to fill in the grooved surface. These treatments tend to minimize the scratches from showing in a print.

    Spotting will also help to cover up some of the scratches that show up in the print image.
    *****&&&&***

    ومن الواضح أنك ربما خدش المستحلب عند مسح الماء الزائد أثناء تعليق الفيلم ليجف.

    عادة ما تكون الخدوش التي تعرضت الصورة للتلف بعد المعالجة والتجفيف ناتجة عن سوء معالجة وتخزين الفيلم

    في الحالتين الأخيرتين ، يجب توخي مزيد من الحذر عند التعامل مع كل من الأغشية الرطبة والجافة. احتفظ بالصور السلبية في مظاريف أو جِلب واقية واحتفظ بسطح الفيلم وأي شيء قد يلامسه - نظيفًا!

    في بعض الحالات ، قد يتم تغليف الفيلم الذي تم خدشه بالمستحضرات التجارية المتاحة أو ، يمكن استخدام هلام البترول لملء السطح المحزز. تميل هذه العلاجات إلى تقليل الخدوش من الظهور في الطباعة.

    يساعد الإكتشاف أيضًا في إخفاء بعض الخدوش التي تظهر في الصورة المطبوعة.
    اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	Screenshot_٢٠٢٣٠٣١٠-١٤٥٠٣٩_Google.jpg 
مشاهدات:	8 
الحجم:	41.1 كيلوبايت 
الهوية:	80357 ​​​​​​​
يعمل...
X